Categorías

Les 10 noves tendències en emprenedoria

L'emprenedoria està en auge i cada vegada hi ha més oportunitats per a aquelles persones que decideixen llançar el seu projecte i invertir en ell. No obstant això, el mercat laboral és canviant i, constantment, sorgeixen noves tendències que afecten els models de negoci i determinen l'èxit de l'emprenedoria.

A València Activa, comptem amb diverses eines que poden ajudar-te a conéixer el funcionament de l'emprenedoria i les novetats en aquest àmbit. Disposem d'espais per a l'orientació laboral i l'emprenedoria i oferim informació d'utilitat sobre aquest tema en el nostre blog, on pots descobrir quins són els millors espais per a emprendre a València.

A continuació, t'expliquem quines tendències poden marcar el desenvolupament del teu negoci en aquest context.

Oci i consum des de casa

La pandèmia ha potenciat més encara la transformació de les formes d'oci i consum, que es duen a terme des de casa cada vegada amb major freqüència. Alguns dels models de negoci creats a partir de la quarantena i dels períodes de restriccions s'han mantingut i han donat lloc a noves propostes amb molt de futur entorn de l'emprenedoria.

És el cas dels restaurants amb un servei a domicili acurat i distingit, menjar precuinat per a acabar de preparar a casa, venda en línia de productes de segona mà, aplicacions per a fer exercici o consumir productes culturals des de la llar o oferta d'eines i tutorials per a l'elaboració de treballs manuals que es puguen fer des del domicili.

Formació

L'aprenentatge és essencial en tots els àmbits, però s'ha convertit també en una oportunitat laboral i un nínxol amb gran potencial en l'emprenedoria. L'elevat ritme d'especialització dels perfils laborals i la demanda de les empreses han fet que les persones, més que mai, vulguen formar-se.

Així doncs, oferir oportunitats en aquest sentit i entrar en el mercat de l'educació constitueix una alternativa molt prometedora actualment.

eCommerce

En relació amb el boom de l'oci i el consum des de la llar, una altra de les tendències més significatives és la de les botigues en línia. Pràcticament tots els models de negoci s'estan veient obligats a transformar-se o adaptar-se a la realitat actual i implementar la venda en línia.

Encara que existeix una competència elevada, hi ha també un gran nombre d'oportunitats i d'espais que es poden ocupar mitjançant l'atenció, l'especialització i la personalització dels serveis.

Biotecnologia i intel·ligència artificial

La pandèmia ha condicionat, així mateix, el desenvolupament de la biotecnologia i la intel·ligència artificial, que han fet un salt exponencial mitjançant la patent de la vacuna i altres avanços.

Per tant, aquest s'ha convertit en un dels sectors més atractius per a les persones interessades a invertir i, al seu torn, per a aquelles que decideixen emprendre.

Encara que constitueix una àrea molt especialitzada, està estretament lligada a altres tendències com la de la formació o l'activitat telemàtica. És indubtable que es tracta d'una de les claus del futur.

Medi ambient i sostenibilitat

La consciència social és un pilar indiscutible del panorama actual. Els consumidors i les consumidores paren atenció als valors de les marques, s'interessen pels seus propòsits socials, la procedència dels seus materials i la localització de la seua mà d'obra.

Dins de tot aquest ventall, existeix un interés especial en els factors que concerneixen el medi ambient. Es busca, i quasi s'exigeix, la sostenibilitat dels projectes.

Aquesta línia no sols ofereix moltes oportunitats de reinventar-se i créixer als negocis existents, sinó que obri un nínxol de mercat a persones emprenedores que puguen focalitzar la seua activitat en qüestions mediambientals o socials.

Networking

La connexió entre les persones de l'àmbit de l'emprenedoria, la comunicació i el treball en xarxa s'alcen com a tendències amb molt bons resultats. Intercanviar punts de vista, referències i experiències entre subjectes d'un mateix sector facilita el treball i comporta avantatges per a totes les parts.

Si vols emprendre, aprofita aquesta tendència i estableix contacte amb altres empresaris i empresàries amb projectes del teu interés.

Eines de col·laboració i productivitat

Si el contacte entre persones és important per a emprendre un negoci, ho és igualment per a garantir i optimitzar el funcionament d'una empresa. Per aquest motiu, cada vegada existeix més demanda entorn de plataformes que permeten i agilitzen la comunicació entre el personal.

Mitjançant aquestes eines, les persones no sols interactuen i aprenen les unes de les altres, sinó que veuen facilitat el teletreball, cada vegada més incorporat en tots els llocs.

Ciberseguretat

La digitalització de processos ha incrementat també certs perills com el robatori d'informació. Això ha fet que la preocupació per protegir les dades en Internet augmente i, per tant, també el potencial de la creació d'empreses especialitzades en ciberseguretat.

Soft skills

Les habilitats que suposen ara un avantatge competitiu en l'àmbit laboral i en l'emprenedoria són les conegudes com a soft skills. Aquestes engloben aptituds com la creativitat, l'empatia, la capacitat per a resoldre problemes, la col·laboració o el pensament crític. Aquestes són les destreses que diferencien les persones dels processos automatitzats.

Influencers

El reforç del treball que poden exercir els i les influencers a tota classe de negocis hui dia és molt significatiu. Emprendre com a influencer o secundar-se en un d'aquests perfils a l'hora d'emprendre (ja siga creant una empresa relacionada amb aquest sector o aconseguint reconeixement a través de la seua labor) resulta molt rendible.

 

Des de València Activa, t'animem a emprendre i a explorar totes aquestes tendències.

Categorías