Categorías

Com actuar en una entrevista de treball telefònica

Les entrevistes de treball telefòniques són un altre sistema de selecció, un recurs cada vegada més utilitzat per les empreses. A més, amb la incorporació de la nova tecnologia, en els últims temps s'ha anat incorporant l'entrevista interactiva a través de skype, una modalitat que permet entrevistes a persones d'altres províncies i fins i tot d'altres països.

La manera de contestar i interactuar provoca una determinada impressió del candidat/a en les empreses. Una impressió que hem de cuidar, doncs pot ser determinants per a poder optar a un determinat lloc de treball. No obstant açò, en certes ocasions, aquesta entrevista és una primera presa de contacte, doncs posteriorment l'empresa realitza una entrevista personal per a conèixer en profunditat al futur treballador/a.

Potser el més difícil d'aconseguir a l'hora d'enfrontar-se a una entrevista de treball telefònica siga centrar-se en ella de la mateixa manera que si estiguérem responent a les preguntes d'una entrevista personal cara a cara. Per a aconseguir-ho, a continuació, us expliquem alguns trucs i consells per a afrontar amb èxit una entrevista telefònica:

Ubicació

El primer que has d'intentar, és que hi haja el menor soroll possible al teu al voltant i, per descomptat, que et trobes en un lloc amb cobertura assegurada per a no perdre el senyal a la meitat de l'entrevista.

Guió preparat

En el moment de la trucada hem de tenir present ( físicament o de memòria) el nostre currículum, doncs és molt probable que ens vagen a efectuar preguntes relacionades amb la nostra formació o la nostra experiència laboral. En aquest cas, és fonamental no dubtar perquè demostrarem molt poca credibilitat.

Una altra bona opció és elaborar  un xicotet guió abans de rebre la trucada amb els dubtes que volem resoldre durant la conversa telefònica i els assoliments que volem remarcar. També és interessant cercar prèviament informació sobre l'empresa en qüestió. És important també preparar qüestions o preguntes alguna cosa incòmodes, com aquelles sobre expectatives salarials, disponibilitat o qüestions personals.

To adequat

Durant la conversa, evitarem contestar d'una manera freda així com els canvis bruscs del to de veu i les inflexions perquè no transmeten bona impressió a l'altre costat del telèfon. També hem de cuidar el vocabulari. En el cas de les entrevistes per Skype, cuidarem també la comunicació no verbal com a gestos, mirades, postures, etc…

Cal aprofitar que en aquest tipus d'entrevistes estem més tranquils i relaxats doncs no tenim cara  a cara als nostres reclutadors. Aprofitarem la situació per a mostrar-nos naturals, tranquils/es i serens/es.

Agraïment 

Per a finalitzar l'entrevista de la millor manera possible, és convenient transmetre alegria, interès i  ganes de treballar a l'entrevistador, donant-li les gràcies per la seua trucada en acabar l'entrevista i preguntant pel procés de selecció.

 

Categorías