Categorías

Consells per aconseguir la integració del comerç tradicional i el comerç electrònic

Molt s’està parlant sobre el comerç electrònic en els darrers anys. Sembla que perquè un negoci tinga èxit ha d'oferir els seus productes i serveis en el mercat digital. Però el futur no serà només digital o analògic, sinó que suposarà la integració i interacció entre aquests dos "mons". El punt clau és elaborar una estratègia de vendes coherent. D'una banda, hem de conèixer les ferramentes i les possibilitats que ens ofereix el mercat en línia, i a més buscar la retroalimentació amb el nostre negoci tradicional. Una botiga en línia ben gestionada pot ser un excel·lent aparador que funcione com a canal de vendes però que també anime el client local a apropar-se a les nostres botigues físiques. Per a això és important que la nostra estratègia tinga en compte el següent:

  • -Oferir al client la possibilitat de rebre la comanda tant a domicili com de recollir-la directament a la botiga física.
  •  
  • -A la botiga física, instal·lar una pantalla tàctil (o un altre dispositiu) a través de la qual el client tinga la possibilitat d'accedir a la botiga online, amb més opcions de productes disponibles sense les limitacions pròpies d'un espai físic d'exposició i venda.
  •  
  • -Igualment, caldria mostrar la/es botiga/es física/ques a la nostra página web d'e-commerce, localitzar-la/les sobre un mapa, a més de mostrar imatges o un plànol en 3D del seu interior.
  •  
  • -Crear estratègies de fidelització i 'up-selling' per a la clientela d’ambdós canals: comprar a la botiga física pot suposar un benefici en la propera compra en línia i viceversa. Es tracta de tindre coherència publicitària, d'ofertes i preus.
  •  
  • -En referència a allò que s’ha dit anteriorment, caldria integrar els canals de social mèdia que utilitzem, fomentant a través d'aquests la interacció i prioritzant el contingut d'integració sobre la simple promoció unidireccional.
  •  
  • -Fer servir algun tipus de codi en l'etiquetatge (com ara els QRs) que permeta al client, a través d'una aplicació en el seu telèfon mòbil, consultar més informació sobre el producte que està veient físicament. Això fomenta l'autonomia i llibertat del client.

Hi ha moltes més possibles estratègies d'integració del comerç electrònic que poden desenvolupar-se, tant a nivell de comunicació i màrqueting com a nivell intern (logística, gestió de la botiga...). Allò més important és que es tinga una estratègia integrada i coordinada com a punt de partida.

 

Categorías