Ajudes València Activa Formació Idiomes
CONVOCATÒRIA 2025
Aprovada la convocatòria de 2025.
Publicació de l'extracte en el BOP: 24 d'abril de 2025.
Termini de presentació de sol·licituds: del 25 d'abril al 31 de juliol de 2025.
Objecte: La finalitat d'estes ajudes es subvencionar les despeses d’obtenció de la certificació de nivell de competència lingüística A2, B1, B2, C1 i C2 en els idiomes valencià, anglés, francés, italià, alemany, portugués i xinés, que inclou a més en l'idioma valencià els nivells de Llenguatge administratiu, Correcció de textos i Llenguatge en els mitjans de comunicació.
CONVOCATÒRIA 2025
BASES DE LA CONVOCATÒRIA 2025 (aprovades en Junta de Govern Local d’11 d'abril de 2025)
Consulta les notes aclaridores
Despeses subvencionables
1.- Les taxes abonades per les proves per a l'obtenció de la certificació d'idiomes objecte de la convocatòria, el pagament de les quals consten justificades, sempre que s'haja aprovat la prova i es complisquen la resta de requisits.
2.- En l'àmbit de les EOI, les taxes per l'expedició del títol de la prova per la qual se sol·licita l'ajuda, el pagament de les quals consten justificades, sempre que es complisquen la resta de requisits.
Requisits de les persones sol·licitants
a) Tindre 14 anys d’edat o més en el moment de presentació de la sol·licitud.
b) Estar empadronades al municipi de València en la data de l’aprovació d’esta convocatòria per la Junta de Govern Local. (11 d'abril de 2025)
c) Haver realitzat i aprovat les proves de certificació dels idiomes esmentats en el període comprés entre l’1 d‘agost de 2024 i 31 de juliol de 2025, tots dos inclosos.
d) No tindre cap deute pendent amb l’Ajuntament de València.
e) Haver justificat qualsevol subvenció que l’Ajuntament de València els haja concedit amb anterioritat, sempre que haja finalitzat el termini de justificació corresponent.
f) No trobar-se incurses en un procediment de reintegrament de subvencions atorgades per l’Ajuntament.
g) No trobar-se incurses en cap de les circumstàncies dels apartats 2 i 3 de l’article 13 de la LGS i, en particular, estar al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i de la Seguretat Social.
Presentació de sol·licituds
La presentació de sol·licituds es farà, preferentement, per via telemàtica en la seu electrònica de l'Ajuntament de València:
Enllaç al tràmit en la Seu electrònica
El termini de presentació de sol·licituds és des del 25 d'abril fins el 31 de juliol de 2025.
24/09/2025
En el dia de hui es procedix a la publicació del llistat provisional de sol·licituds admeses i no admeses de la convocatòria de les “Ajudes per al pagament de taxes de certificacions en idiomes: Valencià, anglés, francés, italià, alemany, portugués i xinés. València Activa 2025.”, obrint-se un termini de 10 dies hàbils, a comptar des de l'endemà de la present publicació, i sense que es compten com a dies hàbils els dissabtes, els diumenges, ni els dies festius, perquè les persones interessades esmenen errors i la falta de documentació.
Termini de presentació de documentació: des del 25 de setembre fins al 8 d’octubre
Nota: el document justificatiu del pagament de la taxa d’examen ha de contindre obligatoriament les dades de la persona solicitant de l’ajuda, l’import abonat en euros, concepte, idioma i nivell de l’examen, centre examinador i data d’examen. En el cas dels justificants de pagament de les escoles oficials d’idiomes (EOI), s’han aportar tots els fulls de l’imprés de matrícula o el resguard de matrícula degudament segellat per l'entitat, així com l'imprés de taxes de matrícula model 046 i el seu justificant de pagament.
La documentació s’ha de presentar preferentment per via telemàtica en la Seu electrónica de l'Ajuntament de València o per Registre d'entrada municipal, degudament identificat amb el nom de la persona sol·licitant i com a ajudes per al pagament TAXES d'Idiomes 2025..
En el termini de subsanació, l’aportació de documentació s'haurà de fer des d’este enllaç a través del tràmit “APORTACIÓ DE DOCUMENTACIÓ A SOL·LICITUDS / EXPEDIENTS JA EN TRÀMIT PER L'AJUNTAMENT”:
https://sede.valencia.es/sede/registro/procedimiento/AD.AD.10
I indicar en l'apartat “Dades de l'expedient”, en el camp “Aportar a” l'opció “Expedient”, i omplir la resta de camps amb les dades de l'expedient ja obert.
Alta i manteniment en fitxer de persones creditores, cessionàries, terceres i personal propi
Les persones que figuren en el llistat amb la sol·licitud admitida (A), ja poden realitzar el tràmit "Alta i manteniment en fitxer de persones creditores, cessionàries, terceres i personal propi".
La presentació telemàtica es realitzarà a través de la seu electrònica de l'Ajuntament de València, en este enllaç:
https://sede.valencia.es/sede/registro/procedimiento/AD.AD.20
En l'imprés, en l'apartat 7. CENTRE GESTOR DE L'AJUNTAMENT, s'ha d’indicar “Servici d'Ocupació i Formació”. A més de l'imprés d'alta, hauran d'adjuntar:
- el certificat de titularitat bancària.
- en cas de presentació presencial, el DNI de la persona interessada/sol·licitant.
Les persones sol·licitants de l'ajuda han de constar com a titulars o cotitulars en el compte bancari facilitat. En cas de menors d'edat, el compte pot anar a nom del representant legal, i en eixe cas el/la menor ha de constar com a cotitular del compte.
Si la persona sol·licitant ja estiguera donada d'alta en el fitxer de creditors de l'Ajuntament i no hi haguera modificació del compte, no han de repetir el tràmit. Si s'haguera produït alguna modificació en l'IBAN, hauran de presentar l'imprés amb el nou número de compte, assenyalant “Modificació de compte corrent” en l'apartat 1 de l'imprés, així com el certificat de titularitat bancària.