Categorías

Quins errors evitar a l'hora d'emprendre

En el mercat de treball actual cada vegada és més freqüent contemplar l'opció de l'auto ocupació i la posada en funcionament dels propis projectes empresarials. Per tant, emprendre és alguna cosa amb el que convivim pràcticament dia a dia i des de València Activa oferim algunes pautes per a evitar errors que puguen donar-se en de principiant.

En moltes ocasions, les ànsies per voler trobar l'èxit sense haver donat passos previs i haver complit uns objectius poden fer que molts projectes no complisquen les expectatives esperades. Per açò, des de València Activa us anem a compartir alguns dels errors més comuns perquè els pugueu reconèixer i evitar. L'èxit en emprendre està a l'altre costat del camí, camí en el qual haureu d'evitar els següents errors.

 

No tenir un líder

Tot bon projecte, empresa o organització ha de tenir el seu equip de treball. Normalment, el fet d'emprendre porta intrínseca la participació de més d'una persona. Per tant, un dels errors que s'han d'evitar té a veure amb l'estructuració de la plantilla. Perquè tot projecte funcione ha de tenir delimitats els rols de cada lloc de treball. És a dir, cal elaborar un organigrama ben estructurat. I, òbviament, en aquest cas l'experiència és un grau, l'experiència en la gestió d'equips pot ser una peça vital en la consolidació.

 

Organitza la teua estratègia!

A més de la necessitat de tenir una estructura de treball organitzada i, sobretot, jerarquitzada, cal tenir clara l'estratègia que es va a seguir i a dur a terme en el naixement i consolidació de l'empresa. Amb aquesta estratègia podrem marcar els objectius i les necessitats de cada projecte perquè es puguen dur a terme. Sense objectius marcats a curt, mitjà i llarg termini, és impossible que un projecte funcione i es consolide en qualsevol tipus de mercat.

 

La importància del target

Una vegada tinguem els objectius marcats i definits (prohibit oblidar-los) i també els rols distribuïts, és hora d'escoltar al públic. Un projecte ha de créixer juntament amb el target al que està dirigit. Si no s'escolta al públic objectiu, als potencials consumidors, una empresa pot anar-se a pic. Ningú millor que el propi consumidor per a ajudar-te a canviar, millorar i modificar les qualitats del teu producte o servei.

 

La comunicació, part fonamental

Perquè la resposta i l'impacte del nou projecte empresarial siguen majors s'haurà d'haver traçat un pla de comunicació. Actualment, els canals per a compartir informació abunden i manejar la comunicació i la interacció en les xarxes socials és imprescindible. Amb açò, és fonamental comptar amb un expert en màrqueting digital en plantilla, que s'encarregue de gestionar la imatge de l'empresa en els canals socials.

Categorías